četrtek, 17. december 2009

Dolgorepke



Kot sem uvodoma dejala, tudi doma zna biti zanimivo, če živiš z naravo. Imeti moraš odprte oči in ušesa, da ji znaš prisluhniti.
Nisem strokovnjak, niti dober poznavalec ptic - ornitolog. Učim se pa - dnevno.
Sem samo ljubitelj živali in narave.
Ker živim na podeželju v neokrnjeni naravi, skušam živeti z njo v dobrem sožitju.
Ona meni veliko nudi. To dobroto ji želim vrniti, kolikor je v moji moči. Imam njene plodove, pridelke, pijem dobro vino -cviček.  Imam svež zrak, cvetje hvaležno cveti in dehti, mir, žgolenje ptic , ki me spremlja povsod po parceli kjer delam.
Obnašam se ekološko z smetmi. Pridelujem BIO  razen trte in breskev, katere žal moraš škropiti - sicer ni pridelka.Škropim, takrat - ko ni čebel zgodaj zjutraj.

Tudi ptice krmim z lojinimi pogačami - katere sama naredim, dam jim še orehe, ter koruzo obesim..
Ptice imajo krmilnico, katero imam obešeno na stropu balkona,( zaradi muce ki jo imam.) da jih lahko  gledam čez okno.
Oboji smo zadovoljni. Jaz ko jih gledava z možem in ptice, ki se hranijo.
Običajno pridejo v krmilnico tri vrste siničk, brglezi in občasno detelj. Taščica in kos, dobita pa nagnita jabolka na kompostniku. Posajeno imam več ognjenih trnov, ki imajo prekrasne rumene in rdeče jagode- odlična hrana za kose.Konec zime, ni na njih ene jagode več. Pozobajo vse kosi.
Te dni me je pa presenetila jata od 20-30 meni nepoznanih ptic. Priletela je iz gozdička za hišo in pristala na moji hortenziji, hitela z glavo obrnjeno k tlom kljuvat po vejicah , pri tem pa bila zelo glasna z petjem in čivkanjem.  To opazim tri dni zapored.
Ker sem vedoželjna, pogledam v izvrstnem priročniku, ki ga imam od založbe Modrian z naslovom; "Rasline in živali".
Kmalu najdem v njem, opis in slike te meni nepoznane ptice. To so dolgorepke.
Ptica je stalnica, živi v jati in hodi se rada krmit  v krmilnico.Značilno tudi njeno čivkanje.
Jasno, takoj sem jim dala svojo krmilnico na jablano blizu hortenzije.
Upam, da jih  ptice, ki že vrsto let hodijo na pojedino k meni , ne bodo pregnale- pa saj imajo one svojo krmilnico.
Komaj, čakam da jih uzrem v ptičji hišici.
Bila bi vesela, če bi ostale tukaj, ker so zelo nenavadne, kljunček kot pri papigi, ko jedo jih ima veliko glavo obrnjeno  navzdol in so zelo glasne z svojim nenavadnim čiv-čiv.
Kljub zimi, ki je prišla v naše kraje, ni mirno - se vedno nekaj novega dogaja.
   
Nana




















1 komentar: